Velotrenažieris un veselība – kādi ir ieguvumi?

velotrenažieriVelotrenažieris ir lieliski piemērots, lai uzlabotu figūru un sadedzinātu liekos tauciņus, it īpaši kāju un augšstilbu zonā. Taču, vai tu zināji, ka šī trenažiera izmantošana arī labvēlīgi ietekmē tavu veselību, turklāt dažādos veidos? Aplūkosim vairākus no tiem.

  1. Darbošanās ar velotrenažieri palīdz uzturēt veselu un stipru sirdi. Kā zināms, sirds ir muskulis, un tāpat kā citus muskuļus, arī šo ir regulāri jātrenē, lai tas pēc iespējas ilgāk varētu kvalitatīvi nodrošināt savu funkciju pildīšanu.

Kā zināms, regulāri treniņi, samazina pulsa ātrumu gan aktivitāšu laikā, gan arī atpūšoties. Tāpat trenēta sirds nesitas tik bieži un nav pakļauta stresam. Arī asinsspiediens ir zemāks. Minoties uz velotrenažiera, mēs varam uzlabot kardiovaskulārās sistēmas darbību un samazināt tās slimību risku.

Šī labvēlīgā ietekme uz sirdi parādās pēc pāris nedēļām, ja tu trenējies vismaz divas līdz trīs reizes nedēļām, vismaz 30 līdz 45 minūtes vienā reizē. Ja netici labvēlīgajai ietekmei, izmēri pulsu pirms treniņa un tā laikā, kad sāksi darboties ar trenažieri un pēc pāris nedēļām.

  1. Vai velotrenažiera izmantošana ir laba plaušām un elpošanas sistēmai? Patiesībā darbošanās ar šo trenažieri nepalielina plaušu tilpumu, kas ir gaisa daudzums, kurš var tikt ieelpots. Taču to var palīdzēt attīstīt tādas aktivitātes kā peldēšana vai niršana. Tajā pašā laikā sportam un fiziskajām aktivitātēm ir labvēlīga ietekme uz muskuļu darbību, un tas nozīmē, ka muskuļiem ir nepieciešams vairāk skābekļa. Tāpat mīšanās uz velotrenažiera palīdz uzlabot elpošanas sistēmas darbību, kā arī iemāca tev to labāk kontrolēt, lai tik ātri nepaliktu bez elpas.
  2. Velotrenažieri palīdz veidot muskuļus un padarīt kājas spēcīgākas. Šādi treniņi ir lieliski piemēroti tiem, kuri vēlas padarīt slaidākas un spēcīgākas kājas. Tavi muskuļi parādīsies ātrāk, palielinot trenažiera pretestību treniņu laikā. Zema intensitāte ir laba iesildīšanās procesam, taču ne muskuļu veidošanai.
  3. Treniņu laikā tiek nodarbinātas dažādas muskuļu grupas. Visvairāk tiek darbināti tieši ķermeņa apakšdaļas muskuļi – gūžas, augšstilbu u.c.; vēdera un muguras muskuļi; roku muskuļi; bicepsi un tricepsi.
  4. Velotrenažieri palīdz zaudēt svaru. Izmantojot to trenažieri, tu vari sadedzināt daudz kaloriju, kā arī, attiecīgi zaudēt liekos kilogramus. Tev jāzina šis – jo augstāku intensitāti tu uzstādīsi, jo vairāk kalorijas sadedzināsi. Tiesa, augstāka intensitāte apgrūtinās ilgāku trenēšanos.  Centies sabalansēt treniņus tā, kā tev ērtāk. Lai zaudētu 1 kg, tev ir jādarbojas uz velotrenažiera 1 stundu 3 reizes nedēļā.
  5. Velotrenažiera treniņi samazina 2.tipa diabēta risku. Šāda veida aktivitātes der cilvēkiem, kuri slimo ar cukura diabētu. Kad mēs nodarbojamies ar sportu, mūsu muskuļi izmanto glukozi, kā rezultātā krītas cukura līmenis asinīs. Ir pētījumi, kas pierāda, ka fiziskas aktivitātes samazina cukura līmeni asinīs tieši diabēta slimnieku vidū.

Vai tu zini vēl kādu priekšrocību, ko sniedz treniņi ar velotrenažieri?